Helgen

Perfekt båthelg

Det blev att fixa med båten hela helgen så vi har varit i Björlanda och haft det riktigt skönt. Staffan har börjat med lackningen. Alla trädetaljer ska lackas istället för målas, så han har att göra. (Allt är i trä inne i båten.) Det ser ut att bli riktigt fint trots att båten inte är direkt ny! Nytt kapell är även på gång så att vi slipper den hemska brandgula färgen.

Själv skötte jag markservicen (tog hand om Alwin i en solig trädgård, lagade lunch, korv med bröd, fixade kaffe och solade)! Ja, ja jag tvättade i alla fall båten på utsidan men jag undrar om Alwin blev renare än båten, blöt var han i alla fall!
image157
Åhh...vad jag längtar. Vi får väl se om det går lika bra med Alwin i år som förra sommaren!

image158
Alwin, knappt 1 är gammal


Lite nöje hann vi även med då vi var på 30-års kalas hos min kompis Sofia. Det vara så trevligt att få ses en stund och att träffa hennes familj. Eftersom Sofia bor i Oslo, så vi ses inte så ofta, och sen var det extra kul att få se magen. I slutet av augusti är det dax för bebisen att titta ut.

Igår fick vi också träffat Theo. Både Alwin och jag har längtat efter "Titti". Sandra hade Me and I visning så fick rå om Theo ordentligt. Vi hann med att leka i sandlådan, gunga, åka rutchkana, äta middag, leka inne, cykla, gå på promenad, titta på fotboll och så hem igen. Det gick hur bra som helst och Theo bara mös av att få umgås, han skrattade högt när han fick hålla både mig och Staffan i händerna när vi var ute och gcik. Alwin nöjde sig med att sitta i vagnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Cecilia

På Bror & Syster hittar ni massvis av bilder på Alwin & Moa samt släkt och vänner. Då barnen inte kan skriva ännu är det deras mamma som står för författandet. Mamman är en tjej som bor i Landvetter tillsammans med mannen Staffan, Alwin och Moa. Välkommen att följa vår vardag!




RSS 2.0