Söndagen den 14 januari

Skön söndag

Efter en lugn förmiddag här hemma åkte vi ner till min mormor och morfar. Alwin behövde lunch och eftersom vi inte hade någon ström passade vi på att ge honom lunch där. Vi köpte även med oss semlor, årets första! Mormor var ganska pigg och morfar mådde också bra. Alwin var glad som vanligt över att få träffa sina favoriter. Han härjar omkring men låter ändå kristallskålar och andra prynadssaker vara. Han kan sitta långa stunder och pilla med nycklaran till bokhyllan och när han inte får i nycklarna igen så ropar han på morfar Gunnar som så gärna hjälper till. Alwin var även riktigt artig och sa både hejdå och tack när vi skulle gå. Några slängpussar delade han också med sig av!

Hemma igen fick vi en lugn stund då Alwin sov middag. Jag tittade på film och husmor fixade middagen!

Alwin var på fortsatt gott humör och fick hjälpa till att baka kladdkaka. Han är riktigt duktig på att hjälpa till nu och är inte bara ivägen men rörigt och kladdigt blir det när han är med!

125000-91

125000-90

125000-88


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken bagare! Själv skulle jag göra eget godis igår, eftersom jag köpte blockchoklad före jul som inte användes pga lunginflammationen. Det visade sig dock när chokladen börjat smälta att den gick ut 15 november och jag tror inte ens att jag hade köpt den då. Grrrr!!! Så allt som blev var extra disk. Kanske hade allt blivit bra om jag hade haft en så söt medhjälpare! Många kramar från Sara

2007-01-15 @ 07:58:56
Postat av: anna

Vilket litet chokladmonster!!
Längtar!
/tant anna

2007-01-16 @ 10:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Cecilia

På Bror & Syster hittar ni massvis av bilder på Alwin & Moa samt släkt och vänner. Då barnen inte kan skriva ännu är det deras mamma som står för författandet. Mamman är en tjej som bor i Landvetter tillsammans med mannen Staffan, Alwin och Moa. Välkommen att följa vår vardag!




RSS 2.0