Aj, aj....

Nu är det dags att gömma vassa föremål även för mig!


Braun Mixerstav MR 400 plus
I torsdags kväll blev jag så sugen på något gott och tänkte göra chokladbollar, mums. Jag hade tänkt att använda matberedaren men kom på att med mixerstaven blir det mindre disk, så effektivt! 

Jag skulle snabba mig på (som alltid) innan Lost (som jag inte följer längre) började igen. Jag mixade och trixade men så fastnade allt smör i en enda klump i kniven och jag var där och petade med fingret, på samma gång startade jag mixern, blodet bara forsade och jag vågade inte titta om fingret över huvud taget satt kvar. Jag satte mig ner, virade papper runt fingret, tog 2 alvedon och ropade på Staffan.

 

Han kom upp på 2 sekunder, han hade hört mixern och befarade vad som hade hänt! Han var inte lika lugn som jag och det första han började göra var att torka blod! Jag fick han på andra tankar och bad honom istället ringa sjukvårdupplysningen. Jag vågade till slut titta på fingret och det var 4 smaskiga jack som inte såg alltför trevligt ut. Det var inget annat att göra än att åka till akuten på Östra. På akyten var det full fart och folk låg i korridorerna så det bara att vänta och vänta. Jag var inte direkt första prioritet bland patienter med brutna ben, buksmärtor mm. Jag fick ett eget rum med en brits och filt så jag ska inte klaga. Jag fick även med mig en tidning som jag hann läsa både framlänges och baklänges. 4 timmar senare blev det till slut min tur. En stressad doktor bedövade mitt stackars finger med 2 sprutor och började sy innan bedövningen hade verkat, mindre skönt! Det fick bli 2 sprutor till innan han kunde börja om igen. 7 stygn senare och en spruta mot stelkramp kunde jag ta bilen och åka hem, klockan var då 2:30!

 

På vägen hem funderade jag ut vad jag skulle säga till alla på jobbet vad jag hade gjort. Klämt fingret i bildörren, Alwin bet mig, Svea rev mig men, men det vara bara att bjuda på sanningen! Det blev många skratt på jobbet dagen efter, dessutom skulle jag i väg till Älvsborgs fästning på kvällen med leverantörer. Även där skrattade folk åt mitt misstag!

 

Nästa gång kommer jag vara mer försiktig när jag använder mixern!

 

Ha en trevlig helg!



Kommentarer
Postat av: Annika

Hej vännen!
Om det är till nån tröst hade jag en pat på akuten igår kväll, som hade fastnat med fingret i en elvisp...
Kram Annika

2007-05-29 @ 22:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Cecilia

På Bror & Syster hittar ni massvis av bilder på Alwin & Moa samt släkt och vänner. Då barnen inte kan skriva ännu är det deras mamma som står för författandet. Mamman är en tjej som bor i Landvetter tillsammans med mannen Staffan, Alwin och Moa. Välkommen att följa vår vardag!




RSS 2.0