Spruta x 2

Dagens händelse, besök på BVC!
Status Moa, 3 månader:
Vikt: 6040 gram
Längd: 62 cm

Idag var det dax för vaccination för Moa, stackarn fick en spruta i varje ben, jag vågade inte titta men hörde på Moas illvrål när sticket kom.
Vikt & längd ska vi inte klaga på men dessvärre vill Moas utslag inte ge sig trots att vi smörjer och vädrar. Så imorgon hoppas jag att vi får tid till Barnmedicin i Sävedalen. BVC misstänker att det är någon som Moa inte tål som jag äter, men vad?
Efter BVC-besöket passade vi på att vara ute en stund på lekplatsen. Här har vi byggt Alwins dagis med avdelningarna Solen, Månen och Regnbågen. Theo och Alwin jobbade som fröknar!






Projekt "byta rum" fortsatte idag med etapp 2, skifta garderober. Alwins kläder till min garderob, mina kläder till "linneskåpet", linneskåpet till Alwins garderob......längre än så hann (orkade) vi inte. Etapp 3 får bli Moas garderob till Staffans och Staffans till Moa, sen ska det nog vara ordning! Kvar har vi målning av vårt krypin men det får bli när vi kan planera att barnen sover borta (i alla fall Moa)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Cecilia

På Bror & Syster hittar ni massvis av bilder på Alwin & Moa samt släkt och vänner. Då barnen inte kan skriva ännu är det deras mamma som står för författandet. Mamman är en tjej som bor i Landvetter tillsammans med mannen Staffan, Alwin och Moa. Välkommen att följa vår vardag!




RSS 2.0