"Jag ska ta fast tjuvar och ta bort allt knark och det"

Förra veckan hade vi utvecklingsamtal för Alwin på förskolan. Här kommer utdrag ifrån en intervju som fröken gjort med Alwin:

Vad gör din mamma när du inte är här?
- Hon jobbar med telefoner. Hon jobbar på ett kontor. Det är när man gör saker och så på datorn.

Om du fick bestämma vad skulle du helst av allt vilja göra?
- Äta godis. Till mat och till frukost och lunch och allting. Och mellanmål.

Vad gör du när du blir stor?
- Jag ska jobba som polis. Jag ska ta fast tjuvar och ta bort allt knark och det. Då har man handbojor. Man häller ut knarket och slänger glaset i återvinningen. Sen gör polisen inget mer. Fast de är på kontoret och så.

Vad gör dig glad?
- Jag blir glad när jag äter godis. Och när jag äter glass också. Och leka. Med Theo. Och Maija. Det är min kompis där jag bodde i Hytterkullen innan.

Vad får barn allt ifrån, vet Alwin ens vad knart är för något och lite hemskt att godis och glass betyder så mycket. Vi får hoppas att han inte alltid är lika godissugen!



Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha! Vilka härliga svar! Han kanske blev inspirerad av polishistorien i Rödluvan? Kramar till dig och dem!

2010-11-30 @ 19:03:25
URL: http://sanzensbyralada.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Cecilia

På Bror & Syster hittar ni massvis av bilder på Alwin & Moa samt släkt och vänner. Då barnen inte kan skriva ännu är det deras mamma som står för författandet. Mamman är en tjej som bor i Landvetter tillsammans med mannen Staffan, Alwin och Moa. Välkommen att följa vår vardag!




RSS 2.0