Lugn helg

Både Alwin och jag har varit trötta

image324

Alwin har varit feberfri i helgen men han har inte varit sig själv. Trött och inget tålamod alls så igår blev det en riktig hemma-dag vilket jag börjar tröttna på efter att varit hemma onsdag, torsdag och fredag! Så jag ser nästan fram emot att gå till jobbet imorgon. En liten utflykt blev det igår i alla fall till Blomsterlandet för att köpa uteblommer (spännande lördag!).

Alwin och jag fick roa oss på egen hand under eftermiddagen när Staffan passade på att fiska hummer. Vi hann med att plantera de nyinköpta blommorna och jag fick bra hjälp av Alwin. (Vi får hoppas att de övervattnade blommorna klarar sig!) Det blev även en cykeltur till kiosken för att köpa Lördags-godis. Det tog en timme för Alwin att äta upp sin enorma godispåse för 5:90! Han njuter av varenda liten bit.

Sandra kom förbi en snabbis på kvällen och fick mig på lite bättre humör och sen blev det mys-middag med Staffan då Alwin slocknade kl 7!

Idag har Staffan fiskat igen så Alwin och jag fick klara oss själva. Vi skulle igentligen ha träffat Jossan och barnen men Isabelle var magsjuk och vi krassliga! Så vi bestämde oss för att åka till Björlanda istället men under tiden jag var i badrummet hade Alwin krupit upp i vår säng och var på väg att somna! Stackars liten, pigg är han inte. Han sov i nästan 3 timmar innan vi kom iväg.

Det blev i alla fall en tur till mormor och morfar där vi fick middag och Alwin fick leksällskap. Morfar tog fram de riktiga verktygen som Alwin älskar att leka med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Cecilia

På Bror & Syster hittar ni massvis av bilder på Alwin & Moa samt släkt och vänner. Då barnen inte kan skriva ännu är det deras mamma som står för författandet. Mamman är en tjej som bor i Landvetter tillsammans med mannen Staffan, Alwin och Moa. Välkommen att följa vår vardag!




RSS 2.0