Låt stå!

Andra veckan för Alwin i skolan så nu har han bara si så där 13-16 år kvar! Jag skulle inte vilja vara i hans skor och tur är väl att Alwin är lyckligt ovetande vad han har framför sig. Alwin verkar trivas med sin klass och lärare med lämningarna är tuffa då hon oftast är både trött och ledsen.

Jag har många tidiga minnen men min första skoldag kommer jag inte ihåg men en av mina barndommsvänners mamma har ofta berättat för mig att min mamma grät när jag började skolan. Om det var för att hon tyckte synd om mig eller om det var det faktum att liten hade blivit stor har jag aldrig forskat i.

Själv vattnades ögonen och jag fick svälja hårt på Alwins skolstart för att inte göra som min mamma!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Cecilia

På Bror & Syster hittar ni massvis av bilder på Alwin & Moa samt släkt och vänner. Då barnen inte kan skriva ännu är det deras mamma som står för författandet. Mamman är en tjej som bor i Landvetter tillsammans med mannen Staffan, Alwin och Moa. Välkommen att följa vår vardag!




RSS 2.0