Jag hamrar och spikar.....

....och renoverar ett radhus.
Jag sågar och slipar och drar med min fil
Jag målar och målar med tjockt och med tunt.....

De tre "klädkammarna" är målade, äppleträdet slaktat (fanns ett enormt äppleträd på vår "stora" tomt, 7x5 meter!), köket städat och bredspacklingen av vårt sovrum klart. Så lite har vi fått gjort de sista dagarna. På lördag går det sista flyttlasset men halva vårt hem är redan flyttat. Fram till dess kommer vi fortsätta att renovera. Barnen skickar vi iväg till Nyköping på onsdag så vi hoppas hinna med en hel del.
Idag har vi även klämt in några ärenden till bla Hammars, intressant ställe som säljer begagnade dörrar, byggmaterial mm. Där hittade jag äntligen mina köksstolar så nu har jag ytterligare ett målarprojekt!
Mellan renoveringar och inköp fikade vi hos Staffans syster och jag fick äntligen träffa lille Elton, så ljuvligt söt och knappt två månader gammal.
Imorgon är det nya tag igen då vi ska måla sovrummet och så funderar jag på ett röj i rabatterna.











Kommentarer
Postat av: Felix

Trevlig blogg!



Om du vill ha fler besökare så kan du vara med och tävla i min blogg. Den som vinner får 700 unika besökare skickad till sin blogg!



Direktlänk: http://idiotenstankar.se/2010/07/idiotifight-1-vinn-500-unika-besokare/

2010-07-27 @ 13:56:48
URL: http://idiotenstankar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Cecilia

På Bror & Syster hittar ni massvis av bilder på Alwin & Moa samt släkt och vänner. Då barnen inte kan skriva ännu är det deras mamma som står för författandet. Mamman är en tjej som bor i Landvetter tillsammans med mannen Staffan, Alwin och Moa. Välkommen att följa vår vardag!




RSS 2.0