Dagens Moa

Liten blir större och större, mera självständig och bättre på att uttrycka sig dag för dag. När inte frukost serveras i tid enligt Moa så förser hon sig själv.
Så dagen började med en banan som hon duktigt skalar, äter upp och sen slänger skalet.
Nästa fråga till Moa:
-Vill du ha gröt
-Gäna, jättegott!

I badrummet efter gemensam sminkning borstar Moa tänderna och tar fram två tuber tandkräm och säger: Många, som hon sedan räknar en, tå, yra, fem, sex, åtta, nio, elva, fjoton

 Hemma igen ifrån jobbet möts jag av en glad tjej som berättar:
-Awin åkt Mommo & Moffa, äta mat.

När Alwin ringer ifrån hotellet i Halmstad och berättar om dagen säger Moa:
-Moa me pata Awin
Alwin:
-Hej Moa
Moa:
-Awin, komma hem? Puss och kam

Efter samtalet berättar jag att jag ska iväg och träna och då gapar Moa till svar:
-NEEEJ, mamma täna
Det var nästan så att jag övervägde och ställa in spinningpasset men jag kom iväg trots 2-åringens protester!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Cecilia

På Bror & Syster hittar ni massvis av bilder på Alwin & Moa samt släkt och vänner. Då barnen inte kan skriva ännu är det deras mamma som står för författandet. Mamman är en tjej som bor i Landvetter tillsammans med mannen Staffan, Alwin och Moa. Välkommen att följa vår vardag!




RSS 2.0