Annandag jul

Idag har vi bara slappat och inte ens orkat oss ner till stranden. Istället har vi stannat här vid poolen och sen på eftermiddagen blev det en tur in till Ban Phe för att köpa bussbiljett till Bangkok. Staffan och jag åker dit imorgon och lämnar Alwin och mamma här hemma. 4.30 går bussen, godmorgon:) (hoppas vi kan sova på bussen). Jag har precis bokat hotell och ser verkligen fram emot att få lite tid med Staffan.

Om några timmar lyfter planet med pappa, han har väl inte varit allt för munter de sista 2 dagarna och jag förstår honom. Vi kommer ju snart hem men mamma ska stanna till mitten på februari. Jag börjar redan tänka på hemresan och vill bara att tiden ska stanna. Har inte alls lust att åka hem, vill stanna ett par veckor till eller varför inte 1 år!

Julafton var speciell här och det är fösta året då jag inte fått någon julklapp men det överlevde jag. Dagen började med grötfrukost vid vår strand och sen på kvällen  var det stor fest på en strand 1 mil härifrån med en fantasktiskt buffe, lotterier, 100 svenskar, pilkastning, en rad Thailänska uppträdanden till för hög musik av blandad kvalitet, starka drinkar, tomte på elefant, fyrverkerier, rislampor, sand mellan tårna och songtaw hem.



Kommentarer
Postat av: Bollan

Dyra fru Lidö-Baumann!!

Det är väl för väl att jag kan följa era äventyr på webben när jag sitter här på Ascom och petar navelludd.Som ni säkert vet så regnar det och blåser och är allmänt otrevligt här i gamla Svedala.Såhär i mellandagsrean så är det ganska lite folk som jobbar och ännu färre som ringer......Gott slut och Gott nytt!!!! Kram från gamla gamla gamla tant Bollan

2007-12-27 @ 10:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Cecilia

På Bror & Syster hittar ni massvis av bilder på Alwin & Moa samt släkt och vänner. Då barnen inte kan skriva ännu är det deras mamma som står för författandet. Mamman är en tjej som bor i Landvetter tillsammans med mannen Staffan, Alwin och Moa. Välkommen att följa vår vardag!




RSS 2.0