På benen igen

Phuust....
125000-121

Det har inte varit en rolig vecka hos familjen Bauman/Lidö. Det började redan förra söndagen med att Staffan fick feber och kände sig kass. Trots detta så släpade han sig till jobbet på måndagen så på tisdagen kom han inte upp ur sängen. Jag lyckades i alla fall få honom till läkaren på kvällen och det visade sig att han hade både lunginflamation och halsinfektion. Dubbel kur antibiotika blev det för hans del.

På onsdag var det min tur, jag trodde bara det var min vanliga morgontrötthet men det visade sig att även jag hade feber. Alwin var hos mamma och även han var sjuk. Mamma var snäll som tog Alwin hela dagen så att Staffan och jag fick vila. Vi kom knappt upp ur sängarna. På torsdagen var det samma sak och även denna dag kom mamma en sväng för att hjälpa till. På fredag fick Alwin och jag nog och tog oss till doktorn, vi fick båda var sin kur antibiotika mot halsinfektion/halsfluss.

Tack mamma och pappa för all hjälp med Alwin, handling och matlagning under tiden vi varit sjuka! Ni är bara för snälla!

Ja, ja...nog om sjukdommar. Vi är i alla fall friska nu men det tog fram till igår så först idag är vi igång med dagis och jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Cecilia

På Bror & Syster hittar ni massvis av bilder på Alwin & Moa samt släkt och vänner. Då barnen inte kan skriva ännu är det deras mamma som står för författandet. Mamman är en tjej som bor i Landvetter tillsammans med mannen Staffan, Alwin och Moa. Välkommen att följa vår vardag!




RSS 2.0