Här är vi!

Kvällarna går åt till allt annat än att blogga numera och på dagarna är det fullt ös med barnen. Tisdagar och torsdagar är lite lugnare då Alwin är på förskolan men då passar jag alltid på att göra någon nytta när jag är "barnledig" fast Moa börjar att kräva sitt hon med. Hon är i och för sig en nöjd och go tjej för det mesta men matning, blöjbyten och läggning tar tid det med. Jag har slutat att amma helt sen några veckor tillbaka, eller rättare sagt Moa har slutat. Hon ville inte mera! Så nu kämpar vi på med maten istället vilket inte alltid är helt lätt. Hon vet vad hon vill ha och duger inte maten så skriker hon.
Fredagarna har vi  bestämt att Staffan är hemma med Moa och att jag jobbar. Det är inte så lätt att ha med henne numera men förra veckan fick hon följa med på både lönesamtal och lunch, vi får väl se hur det gick när lönekuvertet kommer......
Måndagar och onsdagar är intensiva dagar med båda barnen och Alwin är inne i en krävande period just nu. Delvis är det säkert åldern och en sen 3-årstrots men jag tror även han börjar märka av att Moa kräver mera så han testar och testar och testar. Idag har han "bara" åkt in på sitt rum en gång trots att vi har varit hemma hela dagen men han har även varit till stor hjälp (själp) med både städning och matlagning idag.


Städhjälp! Idag har vi jagat ut dammråttorna.

Alwin gjorde egen rabarberkräm idag utav nyplockade rabarber direkt ifrån vårt lilla trädgårdsland, så gott!


Så lik Alwin nu, måste rota i arkivet efter bilder ifrån samma ålder på Alwin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Cecilia

På Bror & Syster hittar ni massvis av bilder på Alwin & Moa samt släkt och vänner. Då barnen inte kan skriva ännu är det deras mamma som står för författandet. Mamman är en tjej som bor i Landvetter tillsammans med mannen Staffan, Alwin och Moa. Välkommen att följa vår vardag!




RSS 2.0