Halland

På väg mot Europa och de första milen har i alla fall gått bra. Vi har försökt att förbereda barnen på att det är låååångt till Italien men vi får se när de glömmer detta.
 
Jag tänker tillbaka på våra bilsemestrar som barn. Vår första resa med bil var jag 7 år och turen gick mot Frankrike i vår fina röda (eller var det den blåa) Volvo 240 utan AC. Minns trafikstockningen på autobahn i hettan. Inser att vi reser mera bekvämt nu med AC, DVD, I-pads, tv-spel och dator.
 
Men är inte helt övertygad om att det går bättre för det. Inbillar mig att syster och jag var bättre uppfostrade än vår barn. Mamma och pappa kanske har en annan åsikt......

or.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Cecilia

På Bror & Syster hittar ni massvis av bilder på Alwin & Moa samt släkt och vänner. Då barnen inte kan skriva ännu är det deras mamma som står för författandet. Mamman är en tjej som bor i Landvetter tillsammans med mannen Staffan, Alwin och Moa. Välkommen att följa vår vardag!




RSS 2.0