Höstmyser

Gillar att det är mörkt på utsidan och regnovädret idag stör mig inte heller, hösten är ganska skön. Myser istället med tända ljus, barnen sover sött. Tog lite bilder på vårt kaos i eftermiddag, en helt vanlig sådan med barnen.

Moa trilskas som oftast och denna gång vägrar hon att ta av sig skor, hjälm och jacka när vi ska äta. Jag upprepar att du får ingen mat om du inte tar av dig ytterkläderna. Ungen sitter kvar och tjurar, Alwin och jag försöker äta.

Nästa strid, Moa går till köket, klättrar och ska äta russin till middag. Jag lyfter ner Moa, upp russinen ännu högre. Hjälmen och skorna är i alla fall av. Hon klättrar igen och jag ger med mig på Oboy till maten om hon tar av sig jackan. Phuuust….vi äter i lugn och ro.



Kommentarer
Postat av: Mormor

Ja du Moa..............vem skall man inte vara lik om inte sin mamma.

Puss och Kram mormor

2012-09-17 @ 20:45:20
Postat av: Bollan

Glöm inte att åka till: http://daisyinredning.blogspot.se/

:-)


Svar: Tack för tipset Boel och kul att du kikar in här!
Cecilia

2012-09-21 @ 13:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Cecilia

På Bror & Syster hittar ni massvis av bilder på Alwin & Moa samt släkt och vänner. Då barnen inte kan skriva ännu är det deras mamma som står för författandet. Mamman är en tjej som bor i Landvetter tillsammans med mannen Staffan, Alwin och Moa. Välkommen att följa vår vardag!




RSS 2.0